Rezervasyon İptali ve No-Show Oranlarını Düşürmek İçin Bilmeniz Gerekenler

Rezervasyon İptali ve No-Show Oranlarını
Düşürmek İçin Bilmeniz Gerekenler

Hayat süprizlerle dolu, planlar son dakikada değişebilir veya iptal olabilir. Peki, misafirlerinizin rezervasyonlarına gelmemelerinin nedenleri sadece bu olabilir mi? Aslında nedenler bunlarla sınırlı değil. Çoğu zaman rezervasyon sonrası oluşan sessizlik, misafirlere herhangi bir hatırlatma yapılmaması, misafirin planını değiştirip başka bir restorana rezervasyon yaptırması ve misafirle sağlıklı bir iletişim kurulamaması gibi sebeplerden kaynaklanabilir ve durum hiç beklenmedik iptallere ve dolayısıyla yüksek No-Show oranlarına yol açar. Öyleyse, bu gibi durumlarla nasıl başa çıkabilirsiniz?

Rezervasyon yapan misafirlerin neredeyse yüzde 20’sinin rezervasyona gelmeden önce iptal işlemi yaptıklarını biliyor muydunuz? Bu, aldığınız her 5 rezervasyondan 1’inin iptal edilmesi anlamına gelir. Rezervasyon iptalleri, gelirinizi doğrudan etkilemekle kalmaz, aynı zamanda kötü bir pazarlama stratejisini benimsemenize neden olur. Şimdi, No-Show oranlarını düşürmek ve rezervasyon iptallerini önlemek için bilmeniz gerekenlerden söz edelim.

Ön Ödemeli Rezervasyon Uygulaması Kullanın

Rezervasyonu garanti altına almak için ön ödemeli rezervasyon sistemi uygulamak harika bir seçenek. Bu, özellikle hafta sonları ve sevgililer günü, yılbaşı ve anneler günü gibi günlerde işlerinizin artmasını sağlayabilirsiniz. Misafirlerinizden ön ödeme talep ettiğinizde aslında onlara da sorumluluk yüklemiş oluyorsunuz. Belirleyeceğiniz kişi başı ücret üzerinden ön ödeme tutarı belirleyebilirsiniz, gruplara özel farklı tutarda ön ödeme ücreti de belirleyebilirsiniz. Tüm bunlar No-Show oranlarını düşürmek için iyi bir yöntemdir. Ayrıca, misafirlerinize yüklemiş olduğunuz sorumluluk sayesinde, rezervasyona gelememe durumunda size önceden haber vererek rezervasyonu iptal edebilir ve ön ödeme tutarını kolayca iade edebilirsiniz. Rezervem'in Ön Ödemeli Rezervasyon özelliği sayesinde bu çözüme kolayca sahip olabilirsiniz.

Misafirlerinizi SMS ve E-Posta Mesajları ile Bilgilendirin

Misafirlerinizi SMS ve E-Posta Mesajları ile Bilgilendirin

No-Show oranlarını düşürmenin ve rezervasyon iptali ile başa çıkmanın başka bir yöntemi daha var. Rezervasyon sonrası oluşan sessizliği bozarak iletişiminizi güçlendirebilir ve böylece misafirlerinizle iletişimde kalabilirsiniz.

Çoğu rezervasyon, rezervasyon sonrası oluşan sessizlikten dolayı unutuluyor veya iptal ediliyor. Misafirlerinize restoran rezervasyon sistemi ile sms ve e-posta bildirimleri yaparak rezervasyonları hakkında olanları bilgilendirerek rezervasyon iptali ve No-Show oranlarınızı etkili biçimde düşürebilirsiniz.

Misafirlerinize Rezervasyonlarını Hatırlatın

Günümüz dünyasında yoğun bir şehir hayatı yaşanıyor. Misafirleriniz günler hatta haftalar öncesinden planlar yapıp rezervasyon oluşturabiliyor. Aradan geçen süre içerisinde fikir değişikliği olabilir veya rezervasyon unutulabilir. Bu gibi durumlardan dolayı da misafiriniz istemeden de olsa rezervasyonu No-Show durumuna düşüyor ve restoranınızın para kaybetmesine neden oluyor.

Unutulan rezervasyonlardan kaynaklanan bu kayıpları önlemek için misafirlerinize yaklaşan rezervasyonları ile ilgili sms ve e-posta bildirimleri yapabilirsiniz. Böylece rezervasyonu unutan misafirlerinize hatırlatma yapabilir veya rezervasyona gelemeyecek olan misafirleriniz için kolayca rezervason iptal bildiriminde bulunmalarını sağlayabilirsiniz. Günümüzde insanlar bir yetkili ile konuşmak yerine işlemlerini kendileri halletmek istediği gerçeğini düşündüğümüzde, misafirlerinize böyle bir araç sunmak faydalı olacaktır. Misafiriniz rezervasyonu iptal ettiği zaman, Rezervem'in restoran rezervasyon sistemi ile sms ve e-posta bildirimi yaparak bu durumu size anında bildirir ve masanızı farklı bir misafiriniz için değerlendirebilirsiniz.

Rezervasyon iptali ve No-Show oranlarını düşürmek için Rezervem'in Ön Ödemeli Rezervasyon, SMS & E-Posta Bildirimleri ve Restoran Rezervasyon Sistemi özelliklerini kullanabilirsiniz.

Misafirlerinize Rezervasyonlarını Hatırlatın

Güncel Blog Yazılarımız

Lujo Hotel Bodrum’a Dünya Çapında Ödül
Lujo Hotel Bodrum’a Dünya Çapında Ödül

Uluslararası yüzlerce firmanın boy gösterdiği, çeşitli kriterlere göre oy usulü sıralandığı listelerde yalnızca “en iyi” markalar ödüllendirilmektedir. Lujo Hotel Bodrum ise “en iyi” kategorisinde değerlendirilerek World Travel Awards 2020’de “Dünyan...

Türkiye'nin Gururu: Rezervem ile Michelin Yıldızlı Şef Fatih Tutak İle Tanışın
Türkiye'nin Gururu: Rezervem ile Michelin Yıldızlı Şef Fatih Tutak İle Tanışın

Sizlere heyecan verici bir haberimiz var. Türkiye'nin önde gelen restoran rezervasyon sistemi olarak, Türk mutfağını uluslararası arenada temsil eden iki Michelin yıldızlı restoranlardan biri olan TURK FATİH TUTAK ile iş birliği yapmaya başladık. Bu ...

Misafirlerinizi müdavimlere dönüştürün - Restoranlar için CRM
Misafirlerinizi müdavimlere dönüştürün - Restoranlar için CRM

Restoranlar için misafirlerin yalnızca sayılardan ibaret olmaması önemli kurum değerlerinden biridir. Rezervasyonunu sorunsuzca gerçekleştiren bir misafir restorana ulaştığında, o kişiye ismiyle hitap edilmesi, daha önceden restorana geldiyse bunun b...