Restoranların kronik No-Show sorununa kalıcı bir çözüm: Ön ödemeli rezervasyon

Restoranların kronik No-Show sorununa kalıcı bir çözüm: Ön ödemeli rezervasyon

Restoranlar için no-show; kârlılık oranını düşüren, verimsizliği arttıran, ciddi oranlarda zarara sebep olan kronik bir problemdir. Rezervasyonunu konfirme eden misafirin rezervasyonuna gelmemesi, o misafir için yapılan hazırlıklar, ayırılan masa, doluluk sebebiyle alınmayan diğer rezervasyonlar gibi nedenler doğrultusunda zarar olarak sonuçlanır.

Özellikle Fine Dining restoranlar için no-show oranlarını düşürmek, iş süreçlerinin bir gereği olup mutlaka tamamlanmasına ihtiyaç duyulan hedefler arasında kendini gösterir. Peki Rezervem ön ödemeli rezervasyon özelliğiyle no-show oranlarını büyük ölçüde azaltabileceğinizi biliyor muydunuz? Restoranların kronik problemine kalıcı bir çözüm sunan restoran ön ödemeli rezervasyon özelliği ile restoranınızın kapalı gişe olmasını sağlayın.

Kronik Probleme Kalıcı Çözüm

Ön ödemeli rezervasyon sistemi ile no-show sebebiyle ortaya çıkan zararlarınızı minimize edebilir ve kârlılık oranlarını maksimize edebilirsiniz. Özellikle Fine Dining restoranlar için önemli meblağlarda zarar kalemi teşkil eden no-show oranını düşürmek ve bu soruna kalıcı bir çözüm sağlamak çok kıymetlidir. Rezervem ön ödemeli rezervasyon modülü ile misafirlerinizin rezervasyonlara gelme oranında önemli bir yükselme yakalayabilir ve böylece kronik probleminize kalıcı bir çözüm bulabilirsiniz.

Sorumluluk Bilincini Sağlamak

Restoran ön ödemeli rezervasyon sistemi ile amaçlanan, hiçbir zaman misafirlerden hizmet öncesinde ödeme almak değildir. Bu sistem sayesinde misafirlere rezervasyona ilişkin bir sorumluluk yüklenmesi hedeflenir. Rezervasyon için çeşitli miktarlarda ön ödeme yapan misafirin rezervasyon saatinde restoranda olması veya restoranda olamayacaksa dahi bunu rezervasyon saatinden önce restorana bildirmesi sağlanır. Rezervasyon yaptıran misafirlerin rezervasyonlarına gelmemesi veya iptal ettirmesi, hiçbir sorun teşkil etmemekle birlikte rezervasyonun iptal edildiğinin bilgisinin restorana verilmemesi önemli bir problem oluşturur. İptal bilgisi restorana ulaştığında restoran buna ilişkin gerekli adımları hızlıca atacak ve rezerve olarak kapatılan masayı “boş” statüsüne alarak yeni misafirleri bu masada ağırlayabilecektir.

No-show Oranlarını Minimize Edin

Restoran ön ödemeli rezervasyon modülü ile misafirin kartına kişi başı belirlenen ücret gereğince toplam misafir sayısı için bloke işlemi yapılır. Bu yöntem ile rezervasyonu yaptıran misafire, rezervasyona gelmemesi halinde bunu rezervasyon saati öncesinde restorana bildirmesi için bir nevi anımsatıcı bırakılır.

Rezervasyona gelinmeyeceği bilgisi, restorana ulaştırıldığında misafirin kartındaki bloke otomatik olarak kaldırılır ve bu rezervasyon satışa dönüştürülmez. Ön ödemeli rezervasyon sayesinde iptal edilen rezervasyona ilişkin hızlıca aksiyon alınır ve no-show oranları minimize edilir.

Ön Ödemenin Sağladığı Avantaj

Ön ödemeli rezervasyonlar, yapılan ön ödemeyi satışa çevirme olanağını restoranlara vererek önemli bir avantaj elde etmelerini sağlar. Rezervasyona gelmeyen misafirin yaptığı ön ödemeyi satışa çeviren restoran, zararını büyük ölçüde tolere edebilir. Ancak ön ödeme ile amaçlanan genel olarak ön ödemenin satışa çevrilmesi olmadığından ve daha çok misafire sorumluluk yüklemek olduğundan restoranlar, müşteri memnuniyetini sağlamak ve potansiyel müşterilere hitap edebilmek adına söz konusu ön ödemeyi büyük oranda iade etmeyi tercih ederler. Ön ödemeyi iade etme gibi önemli bir olanağın restoranın tercihinde olması dahi kendi başına büyük bir avantaj sağlar. Bütün bu avantajlara sahip olup no-show oranlarını minimize ederek Rezervem ön ödemeli restoran rezervasyonu ayrılacağından yararlanmak için sizce de en doğru zaman gelmedi mi?

Rezervem'in Ön Ödemeli Rezervasyon özelliği ile daha detaylı bilgi almak için buraya tıklayın.

Güncel Blog Yazılarımız

Misafirlerinizi Özel Hissettirmenin Etkili Bir Yolu: Geri Bildirimler
Misafirlerinizi Özel Hissettirmenin Etkili Bir Yolu: Geri Bildirimler

Ticari işletmelerin istikrarlı ve ivmeli bir büyüme yakalamasının yolu, müşterileriyle güçlü bir bağ kurmalarından geçer. Müşterilerle olan pozitif iletişim ve etkileşim, insani duygularla beslendiğinde kuvvetli bir bağ kaçınılmaz hale gelir. Özellik...

Misafir geri bildirimleriyle restoranınızın geleceği için profesyonel ve parlak bir rota çizin
Misafir geri bildirimleriyle restoranınızın geleceği için profesyonel ve parlak bir rota çizin

Hangi sektörde olunursa olunsun müşteriden geri bildirim almak, benzersiz bir değere sahiptir. Dışarıdan bir gözle hizmetinizin değerlendirilmesi; eksikleri görebilmek, sorunları fark edebilmek ve tüm bunlara kalıcı çözüm oluşturabilmek için oldukça ...

Restoran rezervasyon programı
Restoran rezervasyon programı

Restoran rezervasyonlarınızı yönetmekte sorun yaşıyor ve bu sebeple müşteri kaybettiğinizi mi düşünüyorsunuz? Tüm bunları ortadan kaldıracak yepyeni bir çözümle tanışmaya ne dersiniz?